Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

o nas

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bolesławcu jest placówką publiczną, która udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej dzieciom, rodzicom, nauczycielom.

Celem naszego działania jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, wspieranie rodziców, opiekunów i nauczycieli  w rozwiązywaniu trudności wychowawczych i dydaktycznych. Współpracjemy także z najbliższymi środowiskami lolalnymi (organizacje pozarządowe, samorządy gminy).

Pod opieką Poradni znajdują się dzieci od urodzenia do 6 roku życia nie uczęszczające do placówek (objete wczesnym wspomaganiem rozwoju) oraz dzieci uczęszczające do przedszkoli, szkół podstawowych oraz młodzież szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych z miasta Bolesławca i terenu powiatu bolesławieckiego. Korzystanie z usług poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.

 

Zadania Poradni:

  • Jesteśmy po to, by rozumieć, wspierać, pomagać.
  • Zapewniamy poszanowanie praw człowieka, z uwzględnieniem prawa do indywidualnego rozwoju, akceptację, dyskrecję, atmosferę bezpieczeństwa.
  • Misja poradni oparta jest o cel nadrzedny, jakim jest dobro klienta poradni.

 

Do zadań poradni należą:

  • Wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka.
  • Diagnoza zaburzeń rozwoju.
  • terapia Zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.
  • Udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym lub z dysfunkacjami rozwojowymi.
  • Udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży z wybitnymi uzdolnienieami.
  • Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru dalszego kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej.
  • Nauka i rozwijanie umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania problemów i konfliktów oraz innych umiejętności z zakresu kominikacji społecznej.
  • Profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży - udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grupy ryzykai sytuacjach traumatycznych.
  • Prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
  • Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny.
  • Udzielanie wsparcia pedagogom i psychologom szkolnym w rejonie działania.
  • Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły.

Zajmujemy się:

  • terapią zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
  • pomocą uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej,
  • pomocą rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów,
  • wspomaganiem wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
  • wspomaganiem wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły.

Swoje zadania realizujemy poprzez:

  • diagnozę,
  • terapię,
  • konsultacjie i doradztwo,
  • działalność psychoedukacyjną i profilaktyczną,
  • interwencję w środowisku ucznia,
  • działalność informacyjną.

Poradnia zapewnia pomoc specjalistów w zaktresie:

  • zaburzeń rozwojowych u małego dziecka,
  • problemów emocjonalnych i wychowawczych,
  • trudności edukacyjnych,
  • problemów w czytaniu i pisaniu (dysleksja),
  • problemów rodzinnych,
  • problemów szkolnych wynikających z niepełnosprawności i chorób,
  • wybory zawodu i kierunku studiów,
  • problemów z zażywaniem przez dzieci i młodzież środków odurzających,
  • wad wymowy,
  • zaburzeń psychoseksualnych.

Przy naszej poradni działa Zespół Orzekający, który wydaje:

  • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, zagrożonej niedostosowaniem społecznym oraz niedostosownaych społecznie, wymagającej stosowania specjalnej oragnizacji nauki i metod pracy.
  • Orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, zwanym dalej "indywidualnym przygotowaniem przedszkolnym", dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej.
  • Orzeczenia o potzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodziezy, któryc stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
  • Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.
  • Opinie o wczesnym wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrysia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

 

Data dodania: 2020-11-23 09:19:51
Data edycji: 2021-01-11 11:48:05
Ilość wyświetleń: 114

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz

Kalendarz

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej