Zapewniamy poszanowanie praw dziecka - z uwzględnieniem praw do indywidualnego rozowju, akceptację, dyskrecję i atmosferę bezpieczeństwa.
ZADANIA
Diagnoza dzieci i młodzieży - określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i deukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
Wsparcie dzieci, młodzieży i rodziców - pomoc bezpośrednia.
Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki - w tym wspieranie nauczycieli.
Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresierealizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych.
PRZEDSZKOLE
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole w oparciu i opinię.
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego - logopedyczne badania przesiewowe na terenie przedszkoli/szkół.
Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci pięcio i sześciletnich.
Prowadzenie terapii logopedycznej - na wniosek rodzica.
Terapia Integracji Sensorycznej dla dzieci z opóźnionym rozwojem emocjonalno-społecznym.
Metoda Dobrego Startu - forma wsparcia rozwoju dzieciodroczonych od obowiązku szkolnego.
Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w przedszkolanch - porady dla rodziców i nauczycieli.
Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
Wykłady dla rodziców w trakcie spotkań z rodzicami w przedszkolu na tematy zgłaszane przez nauczycieli.
Psychoedukacja rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnacych zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - na prośbę placówki lub rodzica - współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie przedszkola.
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Diagnoza dzieci - okreslenie indywidualnych potzreb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
Zajęcia indywidualnej terapii pedagogicznej i logopedycznej dla dzieci niepełnosprawnuch, z głęboką dysleksją, afazją, z zaburzeniami rozowju mowy i języka.
Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje społeczne realizowane w poradni dla uczniów klas I-III i IV-VI.
Warsztatowe zajęcia profilaktyczne realizowane w szkołach na wniosek wychowawców klas.
Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w klasch pierwszych - porady dla rodziców i nauczycieli.
Edukacja włączjąca uczniów niepełnosprawnych - na prośbę placówki lub rodzica - współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie szkoły.
Indywidualne porady dla rodziców zgodnei ze zgłoszonymi porzebami.
Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanki na tematy dotyczace problemów istotnych dla danego środowiska.
Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnycm oraz ze specjalnycmi potrzebami edukacyjnymi.
Psychoedukacja rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnących zewiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
Szkolenie rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych.
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA/PONADGIMNAZJALNA
Diagnoza młodzieży - okreslenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje interpesonalne młodziezy realizowane w poradni.
Indywidualne porady i wsparcie psychologiczne dla młodzieży.
Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanki na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska.
Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnm oraz ze specjalnymi porzebami edukacyjnymi.
Szkolenie rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych
Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.