Oferta 2016/2017
Nasi przyjaciele

OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

W BOLESŁAWCU

ROK SZKOLNY 2016/17

MISJA

  • Jesteśmy po to, by rozumieć, pomagać i wspierać.
  • Zapewniamy poszanowanie praw dziecka - z uwzględnieniem prawa do indywidualnego rozwoju, akceptację, dyskrecję i atmosferę bezpieczeństwa.

 

ZADANIA

  • Diagnoza dzieci i młodzieży - określenie indywidulnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
  • Wsparcie dzieci, młodzieży i rodziców - pomoc bezpośrednia.
  • Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcę przedszkola, szkoły i placówki - w tym wspieranie nauczycieli.
  • Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych.

 

PRZEDSZKOLE

  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka  w wieku od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole w oparciu o opinię.
  • Wspieranie rozwoju dziecka młodszego – logopedyczne badania przesiewowe na terenie przedszkoli/szkół.
  • Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci pięcio i sześcioletnich.
  • Prowadzenie terapii logopedycznej - na wniosek rodzica.
  • Terapia  Integracji Sensorycznej dla dzieci z opóźnionym rozwojem emocjonalno-społecznym.
  • Metoda Dobrego Startu – forma wsparcia rozwoju dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego.
  • Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w przedszkolach - porady dla rodziców i nauczycieli.
  • Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
  • Wykłady dla rodziców w trakcie spotkań z rodzicami w przedszkolu na tematy zgłaszane przez nauczycieli.
  • Psychoedukacja  rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnących zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
  • Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych – na prośbę placówki lub rodzica – współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie przedszkola.
  • Wsparcie przedszkoli w pracy z uczniem niepełnosprawnym – porady i konsultacje dla nauczycieli i rodziców. 
  • Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.

 

SZKOŁA PODSTAWOWA

  • Diagnoza dzieci - określenie indywidualnych  potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
  • Zajęcia indywidualnej terapii  pedagogicznej i logopedycznej dla dzieci niepełnosprawnych, z głęboką dysleksją, afazją, z zaburzeniami rozwoju mowy i języka.
  • Zajęcia  warsztatowe rozwijające kompetencje społeczne realizowane w poradni dla uczniów klas I-III i IV-VI.
  • Warsztatowe zajęcia profilaktyczne realizowane w szkołach na wniosek wychowawców  klas.
  • Wsparcie psychologiczne dla dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w klasach pierwszych – porady dla rodziców i nauczycieli.
  • Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych – na prośbę placówki lub rodzica – współpraca w tworzeniu indywidualnych programów, wskazówki do pracy z dzieckiem, obserwacja dzieci na terenie szkoły.
  • Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
  • Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanka na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska. 
  • Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Psychoedukacja  rodziców dzieci z nadpobudliwością w trakcie warsztatów dla rodziców pragnących zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze.
  • Szkolenia rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
  • Grupa wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
  • Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych.

 

GIMNAZJUM

  • Diagnoza młodzieży -określenie indywidualnych  potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych.
  • "Poznaję swoje możliwości” - wstępne rozeznanie własnych zainteresowań, uzdolnień, mocnych stron, określenie własnego potencjału – warsztaty dla kl. I gimnazjum.
  • "Świadomy wybór” – warsztaty  wspierające decyzje dotyczące wyboru szkoły na kolejny etap edukacyjny dla uczniów kl. III gimnazjum.
  • Warsztaty organizowane na terenie szkoły z udziałem młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Zajęcia  warsztatowe rozwijające kompetencje społeczne realizowane w poradni dla uczniów klas gimnazjalnych.
  • Indywidualne porady i wsparcie psychologiczne dla młodzieży.
  • Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami. 
  • Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanka na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska. 
  • Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Szkolenia rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli na tematy wynikające z potrzeb środowiska lokalnego.
  • Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych.

 

SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA

  • Diagnoza młodzieży -określenie indywidualnych  potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych
  • Zajęcia  warsztatowe rozwijające kompetencje interpersonalne młodzieży realizowane w poradni.
  • Indywidualne porady i wsparcie psychologiczne dla młodzieży.
  • Indywidualne porady dla rodziców zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami. 
  • Spotkania z rodzicami w trakcie zebrań w szkole - wykłady i pogadanka na tematy dotyczące problemów istotnych dla danego środowiska. 
  • Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Szkolenia rad pedagogicznych przez pracowników poradni realizowane we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli.
  • Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych.

Kontakt

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
59-700 Bolesławiec
ul. Trankiewiczów 11
tel. 757322658
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lokalizacja