Informacje
Nasi przyjaciele

W poniedziałek 28.05.2012 nastąpiło oficjalne przekazanie przez pana Bohdana Pecuszoka – prezesa zarządu Fundacji Rosa wyposażenia sali do terapii Integracji Sensorycznej dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bolesławcu.

Wejście do galerii >> proszę kliknąć na zdjęciu

Dzięki nawiązaniu przez naszych pracowników współpracy z Fundacją Rosa w poradni pojawia się nowa forma zajęć terapeutycznych. Otrzymaliśmy, ufundowany przez Fundację Rosa, wysokiej jakości sprzęt do terapii Integracji Sensorycznej (ang.Sensory Integration - SI)  o wartości 30 tyś. zł.

Wyrażamy serdeczne podziękowanie Fundacji Rosa, która wspiera placówki edukacyjne oraz oddziały dziecięce w szpitalach wyposażając je w zabawki oraz sprzęt do rehabilitacji i terapii, za wsparcie udzielone dzieciom objętym pomocą przez naszą placówkę.

Zarówno dla nas terapeutów jak i rodziców dzieci, które są pod opieką poradni, jest to ogromna szansa na jeszcze lepszą, efektywniejszą pomoc. Tym bardziej cieszy nas ten fakt, gdyż do tej pory rodzice musieli pokonywać wiele kilometrów, aby zapewnić swoim dzieciom możliwość udziału w terapii Integracji Sensorycznej.

Obecnie poradnia zatrudnia  dwóch certyfikowanych terapeutów SI, którzy będą prowadzić zajęcia z dziećmi w różnym wieku i z różnymi dysfunkcjami

Wirualna wycieczka po pracowni Integracji Sensorycznej

(proszę kliknąć zdjęcie poniżej)

 

Co to jest Integracja Sensoryczna ?

Integracja sensoryczna to proces neurologiczny organizujący wrażenia płynące z ciała i środowiska w taki sposób, by mogły być użyte do celowego działania. Nasze zmysły przekazują nam informacje dotyczące fizycznego stanu naszego organizmu i otoczenia. Bodźce płyną do naszego mózgu niczym strumienie do jeziora. W każdej chwili docierają do nas niezliczone kawałeczki informacji. Mózg lokalizuje, segreguje i porządkuje otrzymywane bodźce, podobnie jak policjant na skrzyżowaniu kieruje samochodami. Kiedy bodźce przepływają w dobrze zorganizowany i zintegrowany sposób, mózg może je wykorzystywać do tworzenia wyobrażeń, opracowywania zachowań i przyswajania wiedzy. Kiedy przepływ bodźców odbywa się w niezorganizowany sposób, życie może przypominać korek uliczny w godzinach szczytu.

Terapia Integracji Sensorycznej

Zajęcia SI polegają na angażowaniu dziecka w różne aktywności ruchowe (huśtanie się, turlanie, kołysanie, balansowanie ciałem czy jeżdżenie na deskorolce). Przez te czynności u dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą kontrolę własnego ciała, zaplanowanie ruchów oraz organizację działań.
Terapia SI nie jest uczeniem konkretnych umiejętności (np. jazda na rowerze, pisanie, czytanie), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa.

Dla kogo terapia SI?

Terapią SI mogą być objęte dzieci z różnymi dysfunkcjami rozwoju, głównie: z trudnościami w uczeniu się, niepełnosprawnością ruchową, intelektualną czy autyzmem.


W tekście wykorzystano informacje zawarte w :

P. Godzin Emmons, L. McKendry Anderson „Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej"

 

Podziękowania firmie "Usługi dla biznesu Dariusz Hac" za udostępnienie zdjęć i wirtualnej wycieczki po pracowni SI 

Kontakt

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
59-700 Bolesławiec
ul. Trankiewiczów 11
tel. 757322658
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lokalizacja